maandag 29 maart 2010

Overleefd!

Ik heb een heerlijke verjaardag gehad en een héél druk weekend. Ik heb zelfs les in haken gehad van een twaalf jarige. 't moet wel haast een wonderkind zijn dat ze zo goed kan haken . Ze maakt de leukste sleutelhangers zonder de hulp van haar moeder, die héél véél kan, maar niet haken. De figuurtjes die ze maakt heten: Amigurumi en komen uit Japan. Voor mijn verjaardag heeft ze dit allerschattigste egeltje gemaakt, dat me veel aan Penny Black egeltjes doet denken.

So cute!

Vervolgens heeft ze me geholpen om de vlindertjes te vereenvoudigen die ik op Jolandes blog mocht bekijken.(http://cardsbyjol.blogspot.com/2010_01_01_archive.html). Deze zijn heel erg leuk, maar een beetje dik omdat ze van een dubbelgevouwen bloemetje zijn gemaakt. Met z'n tweetjes hebben we er even aan zitten sleutelen en hebben een makkelijke variant bedacht.
Tutorial volgt later bij voldoende belangstelling. Dank je wel hoor Céline voor je lieve egeltje en je haakhulp!
En we hebben ook nog een miniworkshopje poetsen gedaan. Haar zusje Meike is ook héél creabea.
ze doet ook heel fanatiek aan "mailart", dwz. enveloppen versieren. Ook nog een labeltje van Céline:
Nu zijn we aangekomen bij het serieuze gedeelte(ha,ha). Mijn blogcandy......Wie o wie? Helaas ben ik er nog niet helemaal uit en hebben mijn kinderen beloofd te helpen. Die liggen jammergenoeg ondertussen al in bed. Dus de uitslag laat nog even op zich wachten. Het goede nieuws is echter dat we ook voor de tweede en derde plaats een klein presentje gemaakt hebben. Dus blijf kijken misschien heb ik je adres nog nodig om iets op te kunnen sturen.
Vandaag waren Greet en Berlinda hier en hebben we lekker ideen zitten uitwerken voor de workshops. Alleen Greet heeft daadwerkelijk nog iets afgerond, het andere moest nog even drogen en BARSTEN. (crackle paint etc.)
Haar kleindochters zijn dol op feeen en ik ook trouwens.
Zo, even bijgepraat: op naar de volgende verjaardag!

2 opmerkingen:

  1. Hoi Anette.
    Leuk hoor, je egeltje, ben er samen met mijn dochter ook aan begonnen, amugurimi.
    de onderste kaart vind ik heel erg mooi.

    Groetjes Jolande.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Anette!
    What a sweet hedgehog, Anette!
    Lovely card, such pretty colours & the image is so sweet!
    Blessings to you and your family. Regards Ukka

    BeantwoordenVerwijderen