woensdag 16 juni 2010

Bloemetjes plukken

Ter inspiratie wat bloemetjes uit eigen tuin voor de broodnodige inspiratie.
En hoe bestaat het: de witte bloemetjes komen precies overeen met de crealiesstans die ik heb. daar ga ik na het collecteren (Maag Lever Darm Stichting- geef gul!?) nog wel even mee aan de slag.
Maar laten we bij het begin beginnen.
Voor dit bloemetje heb ik een crealiesstans gebruikt, maar je kunt hem ook zelf uitknippen. Knip daarvoor een rondje uit en vouw hem in zessen( één keer doormidden en dan nog in drieën) Knip dat in de vorm van een bloemblaadje, maar laat het in het midden aan elkaar zitten. Vouw het geheel voorzichtig open. Maak rondjes van verschillende grootte en zoveel als je leuk vind.

Deze keer heb ik glad aquarelpapier gebruikt, omdat ik graag wil dat de kleuren wat beter gaan vloeien. Spray de glimmermist op een gladde ondergrond en neem de kleur op met een penseel of waterbrush. Kleur de bloemetjes een paar keer totdat je tevreden bent en inkt eventueel de randjes met distress (jawel!) 
Kleur ook enkele meeldraadjes in bijpassende kleuren, door ze simpelweg in de glimmermist te dopen.
Als de bloemetjes enigszins zijn opgedroogt (heatgun), Knijp je in elk bloemblaadje en rol je hem om de pincet.
Vouw alle bloemetjes weer enigszins open en plak ze op elkaar. prik een gat in het midden en steek daar een aantal meeldraadjes doorheen. Lijm ze aan de achterkant vast. Óf plak een parel in het midden, óf.......etc.


6 opmerkingen:

  1. Erg leuke bloementjes heb je gemaakt. Lief dat je ons uitlegt hoe dat moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Anette, de reactie van 'Cor' is van mij hoor, verkeerde profiel geselecteerd. Kun je 'm voor mij verwijderen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat mooi wer, dank jewel voor de uitleg.

    Groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Annette,

    Wat schitterend, bedankt voor de uitleg en ook zo duidelijk weer.

    Groetjes
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi en bedankt voor de uitleg.
    Liefs Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie bloemen,Trouwens alles wat op je blog staat.Complimenten!
    Miep degenaars.

    BeantwoordenVerwijderen