maandag 9 mei 2011

Masking met Masking Fluid

Wie wat bewaart heeft wat.......het staat al jaren in de kast en ineens komt het weer van pas! Ik wilde namelijk graag een gekregen afdrukje masken, maar dat gaat niet als je niet nog een afdrukje kunt maken op masking paper. Of toch wel?!
In een ver verleden deed ik nog wel eens aan Shadow Painting....en daar heb je van die flesjes vloeibare rubber bij zitten. Die zitten dan weer om de haverklap verstopt...en toen heb ik al eens een flesje masking Fluid gekocht. maar dat was dan weer te dun om er mooie lijntjes mee te trekken.......dus ongebruikt in de kast.
En gisteren kwam het ineens weer van pas.
Met een oud/goedkoop penseeltje smeer je je afbeelding in met de masking fluid......even laten drogen of de heattool gebruiken.......stempelen over je afdrukje........rubber laagje voorzichtig verwijderen door het er met je vinger af te rollen.......en klaar is je afdrukje om verder in te kleuren.






Eline's flowerz papier als kleurinspiratie.

Deze aqua-markers heb ik gebruikt.

Vilt-blommetjes m.b.v. de cuttlebug.
En wil je de hele kaart zien???? Die staat op het blog van Liselore Design. Van haar kreeg ik namelijk het leuke DT-pakketje om dit kaartje mee te maken.

12 opmerkingen:

  1. Een superidee dat maskeren op die manier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier had ik nog nooit van gehoord!.
    Erg leuk en wat een prachtig papier. Gr Majo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer iets waar ik helemaal NIETS van begrijp, bij jou kom je nooit uitgeleerd geloof ik!
    Wat is het verschil met gewoon een stempel zetten????? Hoe dan ook, het is weer prachtig ook met die vilten bloementoef erbij.

    Groetjes, Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat is heel goed gelukt Anette, en wat een mooie blommetjes heb je gemaakt.

    Groetjes van Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een handige tip, ik ga even naar de rest van je kaartje kijken.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat slim van je! En het resultaat is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuk kaartje en heel crea bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ook heel goed werkt, is een kopietje maken van je kaart (zwart-wit), het uitknippen en dan aan de achterkant met non-permanent lijm bespuiten, bv. met lijmspray.

    Ik vind het nadeel van de masking fluid, dat het de kleur verwijderd van je afdruk, als je dat al had gekleurd, en gebruik je vrij dun/slecht papier, krijg je het er niet zonder beschadiging af; ik heb dat ervaren bij het aquarelleren.

    BeantwoordenVerwijderen