zondag 3 februari 2013

Een nieuwe look.

Lieve mensen die Anette's Scrapblog lezen,

zoals jullie zien is er wat veranderd aan de layout van dit blog. 'Wat' is eigenlijk nog wat zwak uitgedrukt. Mijn moeder vroeg mij om haar blog een grote make-over te geven, wat ik natuurlijk met plezier wilde doen (hè mam?). Ik heb al wat ervaring met layouts maken, omdat ik zelf ook een blog heb met mijn vriendin waarvoor ik 'de looks' verzin.

Mama wilde graag een nieuw uiterlijk voor haar blog, met afbeeldingen van haar werk in de header. Bovendien wilde ze af van de speelse achtergrond, ze wilde iets strakkers. Nou, dat kon geregeld worden!
In Photoshop ging ik aan de slag met de header, waarin ik foto's van een aantal projecten van mam heb gestopt, plus een foto van haar in actie. De achtergrond heb ik licht gehouden met een onopvallend patroon, net zoals de kleuren in de layout zelf. Hierdoor is er een frisse, cleane layout uit gerold.

Niet alleen de buitenkant is veranderd, ook aan de 'binnenkant' van Anette's Scrapblog heb ik een beetje gesleuteld. Mama gebruikt al zo lang als ze blogt, zoals ik het noem, het Google commentsysteem. Uit ervaring weet ik dat dit soms wat lastig is met reageren, en daarom heb ik een nieuw commentsysteem (IntenseDebate) geplaatst die het reageren hopelijk wat makkelijker gaat maken. Je hebt geen Google account meer nodig om een reactie te plaatsen, maar je vult gewoon je naam, e-mailadres en eventueel je blogadres in, plus natuurlijk je comment zelf.

Ik hoop dat jullie de layout mooi vinden, en natuurlijk hoop ik ook dat jij hem mooi vind, mam. Als er iets nog niet helemaal goed werkt, schroom dan niet om dat in de comments te vertellen.

Liefs, Floor (de dochter van Anette)

8 opmerkingen:

  1. Floor, dat heb jij super mooi gemaakt. Mooie strakke layout geworden.
    Anette, da's nog eens handig zo'n dochter, ziet er mooi uit!
    Groetjes Fieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch maar weer naar "oud en vertrouwd" geswitched voor de reacties??Dan zeg ik nu nog een keer: dikke pluim voor Floor!!!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind hem erg mooi strak en overzichtelijk. Ik heb mijn eigen blog een tijdje geleden ook een strakker aanzien gegeven. Kan ik nog wel met de achtergrond spelen maar niet meer zoveel tierelatijn. Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Annete, Super leuk geworden de nieuwe look van je blog. Fijn dat je dochter dat kan! heb je trouwens gezien dat tim ook een nieuw plaatje (weet het officiele woord niet) voor de tags van 2013 heeft?

    Groetjes Saskia en tot gauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind dit blog erg mooi geworden. En de header vind ik super, Floor!

    Groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kwam ff koekeloeren en opeens is de layout veranderd. Heel mooi gedaan Floor. Denk dat je geslaagd bent in je opdracht ;) pas maar op straks willen nog meer mensen zon mooie layout.
    Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen